Alla inlägg under augusti 2008

Av Ankaa - 30 augusti 2008 19:26

Vad fan ska jag hitta på?

Jag har inget att göra, ingen att prata och det verkar som att ingen har varken tid eller lust att prata med mej och det är ju helt värdo.

Fan, den här dagen blir bara deppigare och deppigare.

Får hoppas att någon kommer och vill prata med mej snart.

Annars vet jag inte vad jag kommer göra =/



Puss på er

Av Ankaa - 29 augusti 2008 21:07

Kom och tänka på en sak när jag satt och skrev förgående inlägg.


Läste för någon dag sen 2 brudar (Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar) som i ett debattinlägg har skrivit "När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen? Och hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor, om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull."


Jag antar att dessa två kvinnor inte har en aning om hur det är att bli misshandlad av en man som står dom nära. Jag förstår verkligen inte hur man kan skriva en sådan sak, visserligen kan det vara för att provocera, men jag betvivlar dock detta.


2006 var det 18.000 kvinnor som anmälde att dom har blivit slagna av en man som står dom nära och jag betvivlar stark att någon av dessa män slog dessa kvinnor för att dom älskar dom. Jag tvivlar stark på att dessa män slog sin fru/flickvän/sambo och sen säger "Jag gjorde det för att jag älskar dej, det måste du väl förstå."


För det mesta handlar det faktiskt om makt och om Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar tror att det finns ömhet bakom ett slag över munnen, så undrar jag hur skyddat dom har levt. För jag antar att många vet att det sällan eller nästan aldrig ömhet i ett slag.


Jag menar hur ska Jessica och Cecilia uppfostra sina barn sen om dom träffar en man som slår dom? Ska dom titta på sina barn och säga "Men han gör det ju för att han älskar mej"?


Igår så försökte dom även förtydliga sitt inlägg med att dom inte alls är för kvinnomisshandel, dock så låter det inte som det i deras debattinlägg.


Jag vill seriöst träffa dessa två kvinnor och veta hur dom faktiskt tänker. 

Av Ankaa - 29 augusti 2008 21:04

Jag insåg just att folk som läser min blogg är väldigt dåliga på att kommentera.

Men det kanske inte är så lätt att kommentera när jag i princip bara skriver om mina dagar och inte om större ämnen som berör folk.

Kanske ska börja göra det också, typ skriva av mej när jag blir irriterad på t.ex reklam och sånt.


Av Ankaa - 29 augusti 2008 19:56

Idag har varit en både bra och dålig dag.

Den har varit dålig och seg för att mina planer för i helgen gick i bitar och seg för att jag har suttit på 3 olika föreläsningar idag, visserligen var det ganska bra föreläsare, så jag dog inte helt. Bara nästan.


Orkar inte gå in på varför helgen gick åt helvete, men jag kan nämna att det är bland annat för att det är ganska ovärt att dra till Farsta på spelning, när jag ändå bara tycker att bandet inte är mer än okej, när dessutom ingen vet om det blir något efteråt. Sen är det lite mer som jag inte orkar dra upp, men dom orsakerna gör det hela ännu mer ovärt.


Det som gör dagen till asbra är för att jag efter skolan drog iväg till centrum (Skärholmens) och shoppade lite och köpte ett par nya byxor som är chockrosa och ett par nya svarta hotpants till dansen, det bästa av allt är att det bara gick på 98 spänn.


Sprang runt ett bra jävla tag i centrum med Decci, har liksom saknat den bruden massor och det var jättetrevligt att få spendera massor av tid med henne.


Men det är typ hur min dag har sett ut. =)


Puss på er. =)

Av Ankaa - 28 augusti 2008 17:29

Den här dagen har varit ganska värdo, även om jag har varit med mysigt folk i skolan.


Det började iaf med att jag sov jättedåligt i natt och vaknade 2 gånger, sista gången jag vaknade hade jag jättesvårt att somna om, men när jag väl somnade om, så ringde väckarklockan efter typ 30 min och jag tänkte att jag kunde ligga och dra mej en stund. Sen när klockan var typ 7.10 så gick jag upp och så fick jag stressa jättemycket, för att jag segade alldeles för mycket med frukosten, inte för att jag äter mycket alls på morgonen, men ändå.


När jag väl kom till skolan, vilket jag gjorde 5 min innan jag började (wohoo!), så var det först en lång jävla genomgång av projektet och sen fick vi titta på Shakespear in Love, den var ganska bra, men sen var det en hög frågor om processerna i filmen. Det gjorde allt lite mer värdo.


Sen hade vi lunch och då var allt ganska bra och trevligt, förutom att jag konstant gick runt och sov.


Efter lunch så hade vi kreativaövningar, som också var helt värdo, eftersom att vi bara gjorde övningar som vi redan hade gjort typ hela ettan på både Scenisk gestalting och Dansimpro, så den gav ingenting.


Sen var det bara att åka hem efter det och nu sitter jag här och håller på att somna och dessutom att jag småont i huvudet.


Inte en så bra dag kanske, men den är ju inte slut än, så det kan ju alltid bli bättre.


Puss på er. =) 

Av Ankaa - 27 augusti 2008 19:32

Idag började skolan igen, har verkligen längtat.

Jag menar; När man har sommarlov i nästan exakt 3 månader så börjar man längta efter allt och alla.


Men iaf, när jag väl var på väg till skolan och kom till centralen och inte såg en enda jag kände igen från skolan, så blev jag lite nojig över att jag kanske var jättesen, men sen vid Slussen så träffade jag Lisa och så satt vi pratade massor.


När jag väl kom till Skärholmen så träffade jag massor av folk och sen när jag kom upp i skolan så blev jag attackerad av Carro och Malin och blev nästan ihjälkramad. Har saknat dom brudarna som fan. =)


Sen har det egentligen inte hänt så mycket idag.

Fick visserligen veta att jag och S är i samma basgrupp igen, så jag gick och pratade med Eija och hon sa att vi skulle testa och det kan jag gå med på.

Men om det blir som det alltid har blivit då kommer jag verkligen inte orka.


Aja, det är typ min dag.

Den har varit riktigt bra och nu är jag så trött att jag skulle kunna somna på 2 sekunder.



Puss på er. =)

Av Ankaa - 26 augusti 2008 21:26

Nu tänker jag citera Tintin (en tjejkompis och inte seriefiguren):

"Hej du glade, ta en spade och gräv ner dej, så vi slipper se dej"




Puss på er. =)

Av Ankaa - 26 augusti 2008 20:30

Nu är det såhär att jag blev nyss jävligt sne på typ allt.

Jag vet inte hur det kommer sej, men jag blev bara allmänt sur och bitter på precis hela världen.

Till och med på dom som inte har gjort mej något och undantaget är väl V och S, som jag förtillfället barnvaktar.

Men dom ligger och sover så sött, så dom kan jag faktiskt inte vara sne på.


Men annars så är jag sne på precis allt och alla.

 

Fan... 


Puss på er

Ovido - Quiz & Flashcards