Alla inlägg under mars 2009

Av Ankaa - 31 mars 2009 22:29

Jag har kommit på en ganska uppenbar sak! xD


Jag kom på att om jag smörjer in och återfuktar mej efter att jag har solat så kommer jag behålla färgen längre och sen kom jag även på att om jag lägger en bra grundbränna nu under våren så kommer jag bli brunare i sommar. 


Jag tyckte iaf att det lät bra i mitt huvud. Det lät inte alls lika bra nerskrivet. =p

Av Ankaa - 31 mars 2009 21:02

Inte okej! Imorgon är det första april och jag är stört lättlurad och har redan fått veta att min engelskalärare har hittat på värsta grejen...



Iaf, idag har varit en bra dag, det har varit så pass varmt och soligt ute idag så jag har kunnat vara ute utan jacka. =)


Har haft en ganska skön dag, hade 2½ lektioner sen skulle vi se ettornas "Around the world"-konsert som var riktigt bra. Jag saknar att få göra den själv, det var så otroligt roligt. Om jag ska vara ärlig så var det nog det roligaste projektet i hela ettan. 


Jaja, efter skolan drog jag, C och M iväg och solade i komethallen i järfälla och det var helt klart värt. Jag fick iaf lite mer färg och mina psoriasiser blev faktiskt lite bättre. Vi ska nog iväg och sola på fredag igen, sen blir det att ta det lite lugnt solandet ett tag. Men det var helt klart värt. =)


Ååååhhh!! Våååår!!<333

Av Ankaa - 30 mars 2009 21:35

Wohoo! Tredje inlägget idag. =p


Jag tänker faktiskt klaga lite nu...


Jag tänker klaga på mitt största i-landsproblem! Mitt största problem just nu är att jag har ganska många läsare, men ingen(!) kommenterar! Okej, jag kanske inte har så många inlägg man kan kommentera, men ibland skriver jag faktiskt inlägg som går att kommentera och då tycker jag att man ska kommentera.


Så nu har jag fått klaga lite. =)

Av Ankaa - 30 mars 2009 14:02

Nu sitter jag i skolan, försöker verkligen plugga, men det går inte. Så fort jag drar upp word för att börja skriva så tar det stopp. Jag kan verkligen inte skriva. Jag fastnar och undrar vad jag håller på med. Det är så sjukt jobbigt det här och jag vet inte hur jag ska lösa det, eller jag vet typ, men det är så sjukt svårt.


För om jag ska få något skrivet så måste jag tvinga mej själv och skriva, men det är dom första meningarna som är jobbigast. Att komma igång med att skriva är jätttejobbigt, men att fortsätta skriva sen är inte lika jobbigt.


Så fort jag kommer igång så blir jag ju klar jättefort, så det är väl helt enkelt bara att sätta igång så kanske jag får något gjort iaf...

Av Ankaa - 30 mars 2009 08:35

Nu är det måndagmorgon och det är dom enda mornarna jag hinner blogga på eftersom att jag börjar 10.10, vilket är otroligt skönt. Det som är mindre skönt med måndagar är att jag slutar 16.45, men det står jag lätt ut med bara för att jag får en sovmorgon. =)


Dessutom är jag helnöjd! Mest för att jag helt plöstligt har fått jättemycket läsare. Visserligen beror det på att jag skriver åtminstonde ett inlägg om dagen. Det känns riktigt bra att jag tar mej tid och skriver iaf en gång om dagen. 


Nu är det 10 minuter kvar tills jag ska ner till bussen, men jag har trots det inte så bråttom eftersom att jag redan är färdig. =)


<33

Av Ankaa - 29 mars 2009 11:37

Nu ligger jag i min säng. Har precis läst allt jag kan om Stockholms Gothsällskap

och Klubb Zombie Disco. Jag har nog mest läst om det för att det är några bekanta till mej som arrangerar det. Sen har jag fått ett lätt goth-infall, just nu ligger jag liksom och lyssnar på det. Men det är rätt mysig musik, så det gör inget. Inte för att jag har någon goth på datorn, men genom Lastfm så hittar man allt. Men trots det här så kommer jag aldrig att kalla mej gothare. Det kommer liksom aldrig hända. På samma sätt som jag aldrig kommer kunna kalla mej; Synthare, hårdrockare, raveare, indie osv. Det finns bara inte på världskartan. Jag är en liten rosa poppare och man ska inte hålla på att försöka ändra på något som alltid varit, för då blir det kaos. 


Och nu ska jag nog sluta skriva, innan det här blir för osammanhängande. 


Snön är nog på väg bor nu iaf

Av Ankaa - 28 mars 2009 19:01

Ja, idag är det lördag och jag har verkligen ingenting att göra och om 1½ timme så är det Earth Hour och jag hoppas att ingen glömmer bort det. =)


Idag har det faktiskt inte hänt någonting, förutom att jag hjälpte mamma att rensa ur vardagsrummet på massor av skit och jag passade självklart på att kolla igenom bilderna vi har och det finns så otroligt mycket bilder från när jag och mina syskon var små och det var otroligt kul. 


Passade dessutom på att rensa upp bland dubbletterna, så pappa kan få lite bilder. För det är något han verkligen har bett om, eftersom att han inte har några bilder alls från när vi var små. Så det ska jag gå över med till honom någon dag. 


Sen så längtar jag oändligt mycket efter sommaren, för då blir det Vässarö, Arvika och Göteborg. Ååh! Det ska bli så sjukt kul! =D


Fortfarande snö ute. =/

Av Ankaa - 27 mars 2009 22:36

Sa ju att jag skulle uppdatera när Let's Dance var slut, så det tänker jag göra också.


Blir lite sur på att Magnus vann faktiskt, jag menar; Visst han kan röra sej lite, men det är en danstävling och Laila var mycket bättre. Jag är faktiskt trött på sånna här program nu, för folk röstar bara på den dom gillar istället för att rösta på den som är bra. Som jag sa så kan han ju röra sej, men att kunna röra sej är verkligen inte samma sak som att kunna dansa. Dessutom så var Magnus shownummer betydligt sämre än Lailas. 


Men det finns inte så mycket att göra något åt det, men jag blir lite irriterad iaf...


Puss på er<3

Ovido - Quiz & Flashcards