Alla inlägg under maj 2009

Av Ankaa - 28 maj 2009 09:51

Idag är det premiär!! =O=O

Det är helt galet hur fort det har gått, är lite nervös, mest för att rösten inte mår så bra. Har ont i halsen och igår kväll var jag jättehes. Men jag får väl ha tal- och cigarettförbud. Inte för att jag skulle klara det, men ändå. =p


Kanske ska berätta lite mer om processen.

I början var det skitkul och jag kunde inte vänta till premiären, det ändrades väldigt fort när vi gick in i karaktärsveckan. 


När vi gick in i karaktärsveckan så blev det mycket sena dagar och nere på scenen är man aldrig riktigt ensam, man är så nära inpå varandra hela tiden, så då orkade jag inte mer. Igår var nog den värsta dagen någonsin, jag bröt ihop, för att jag inte orkade mer, jag orkade inte höra att jag måste sätta steppen och jag orkade inte höra att jag inte kan den. Det blev visserligen bättre efter att jag hade fått sitta och gråta ut och röka. Pe, min danslärare kom till mig sen och sa att hon förstod hur jag känner det och det gör mig jätteglad att hon kom och sa att hon förstod och tog hand om mig och sa att sista gången vi gick igenom steppen så satt den. 


Genrepet för skolan igår gick ganska bra. La, våran regissör, sa efteråt att det gick för bra för att vara ett genrep och appropå La, så måste jag gå om 10 minuter, ska till skolan och få notes och sen ska vi sminkas och kläs på till premiären som är 13.00 idag (Den är inte slutsåld än *hint hint*)



"You think that while you were living

On that precious earth of yours

You did deeds that were good deeds

You didn't start any wars

But I'll let you in on a secret

There's a reason why you're here

Something evil enough without which

You would not be in hell"

Av Ankaa - 23 maj 2009 21:48

Sitter fortfarande hos I, tittar just nu på "The phantom of the opera", dricker te och äter kinapuffar. Satt nyss och pratade om det pinsammaste vi någonsin har varit med om och jag insåg att jag kan inte komma på något, eftersom att jag bara är pinsam hela tiden. xD


I vilket fall som helst så har det idag inte hänt så mycket. Vi var hemma hos några dagiskompisar till S och V och sen åkte vi hem. V ville absolut sova i min säng bredvid mig och självklart så fick han ju det. Undrar dock hur det ska gå att gå och sova utan att väcka honom, men I kommer inte kunna sova utan honom, så hon lyfter nog in honom till sig sen.


Dessutom har jag kommit fram till att jag ska ha en yorkshireterrier som ska heta Killer. =)


På torsdag är det premiär. =/

Av Ankaa - 21 maj 2009 20:42

Nu sitter jag hemma hos I, kom nämligen på när hon ringde mig idag att jag hade sagt att jag skulle dit nu i helgen. Så jag åkte hit och nu sitter jag här. Idag har vi inte gjort så mycket, vi var på tivoli som var på besök här i Jordbro. Barnen tyckte att det var superkul. =)


Igår var det rätt kul, drack 1 breezer pineapple och en Xide kaktus/lime. Så jag är ändå ganska stolt över att det inte blev mer än så. Drog visserligen vid 00.30, men ändå. Efter en lång dag i skolan orkar man inte så mycket.


Jag blir kvar här till på söndag eftermiddag, eftersom att jag måste hem och göra mig i ordning inför Py's skiva som är på söndag, kommer nog inte vara på hennes så länge heller.


Ledig i några dagar...

Av Ankaa - 20 maj 2009 20:49

Idag har varit en precis lika jobbig dag som alla andra dagar. Det låter verkligen på mig som att jag inte tycker om att hålla på med musikalen, men det gör jag. Jag tycker det är jättekul, men det är verkligen jobbigt. Man kan tro att stå på scen och repa kan vara så jobbigt, men det är det. Framför allt för att det är så mycket väntan och så mycket man får ta om hela tiden.


I vilket fall som helst så jag ska dra på 20 minuter. Na har som sagt skiva idag och jag är fortfarande opepp, men jag hoppas att det blir kul ändå, även fast jag inte lär stanna så länge. Jag känner mig iaf snygg, så på den fronten är det inga problem. =)


Premiären närmar sig...

Av Ankaa - 19 maj 2009 23:37

Nu har jag varit sådär dålig igen, men vafan, ni får stå ut och som sagt vill ni ha mer uppdateringar från mig så är det bara att kolla in min twitter, den finns länkad här någonstans.


Musikalen tar upp all min tid, när jag kommer hem går jag och lägger mig och sover. Sen blir jag väckt av mamma för att det är mat, går upp och äter lite och pratar med mamma och sen går jag mer eller mindre och lägger mig igen. 


Idag gjorde iaf värsta vuxensaken! Var på 2 bankärenden, först på Nordea och sen på Swedbank. Kände mig verkligen asvuxen. xD


Imorgon ska jag på Na's skiva, vet inte hur länge jag kommer orka vara där, men hon har sagt att jag kan komma och gå när jag vill, så länge jag kommer och det känns bra. Hade det inte varit så att jag har känt Na sen sandlådan och hon är min närmsta vän, så hade jag nog struntat i det.


Premiären är för nära! Det är inte okej!

Av Ankaa - 17 maj 2009 23:51

Det känns som att jag aldrig skriver här längre, men det tänker jag skylla på skolan, för jag har verkligen ingen tid över, speciellt inte nu när vi har karaktärsveckor och allt annat arbete jag har kvar får jag fixa med på diverse håltimmar och när vi har slutat och det suger.


I vilket fall som helst så var jag i Eskilstuna igår, Bohemian Lifestyle skulle spela på riksfinalen i Rockkarusellen och det var helt grymt, trots att de kom på 10e plats, men det är ju ändå bra, eftersom att det från början var 600 band med i Rockkarusellen. 


I vilket fall som helst var gårdagen helt grymt, bussen vi skulle åka dit med var 1 timme och 10 minuter sen, men allt det vägdes upp med att busschauffören var helt grym och lät och hålla på hur som helst. Han satt bara där och körde bussen och garvade åt oss. En gammal skitig Sl-buss till ett skitigt rockband och deras fans är aldrig fel. 


Vet egentligen inte vad jag ska säga mer, eftersom att gårdagen var så obeskrivligt bra. Det finns egentligen inte så mycket mer att säga, förutom att ni borde ha varit där. 



Föresten;

Gå in på Stadsteaterns hemsida  och köp biljetter till Fallen. Det är nämligen musikalen som jag är med och sätter upp. Biljetten kostar 60 kronor så priset är ändå överkommligt. Skulle vara kul om så många som möjligt kunde komma.



"Dansar mig trött inifrån och ut.

Svettas, gråter och älskar

Tills det tar slut"

BTW

Av Ankaa - 13 maj 2009 23:12

Om ni vill ha kortare uppdateringar några gånger om dagen så kolla min twitter

Av Ankaa - 13 maj 2009 23:03

Ojojoj, nu har jag varit dålig på att uppdaterade senast, men jag har verkligen inte haft ork att skriva. Jag har liksom stannat kvar i skolan och pluggat och sen när jag väl kommit hem så har jag varit så trött så jag inte har orkat.


I vilket fall som helst så är jag väldigt nöjd med mig själv. Fick in 3 rester i måndags och idag fick jag in ett jättestort arbete som jag har skjutit på jättelänge för att jag inte har vetat vad jag ska skriva. Sen vet jag fler som antagligen är jättenöjda med mig nu, mina lärare måste jubla över att jag äntligen skickar in massor av saker. 


Igår var jag på teater med Carro igen och såg "Petra von Kants bittra tårar"  och den var bra, väldigt porrig och hela föreställning var ett enda långt relationsdrama, men det är sånt jag kan tycka om att titta på ibland. 3 av 5 shit.


Idag skulle jag på företagsinformation på Sector Alarm i Täby, det tog typ en kvart att hitta dit från bussen och när jag väl hittade så fattade jag först inte att jag skulle ringa på eller rättare sagt; Jag såg inte ringklockan. Så jag stod i ungefär 5-10 minuter och fattade ingenting, sen såg jag ringklockan. Jag ringde på och då kom en person och öppnade och det var han som skulle hålla den här informationen. Det visade sig tillslut att det var både intervju och företagsinfo. När jag gick därifrån kändes det jättebra och jag hade värsta bra magkänslan, jag hoppas verkligen att min magkänsla stämmer den här gången. Så nu ska jag gå och hålla tummarna till nästa onsdag när jag ska ringa honom och se vad han säger. 


Imorgon går vi in i karaktärsvecka och det betyder att det inte är långt kvar till premiären.

Ovido - Quiz & Flashcards