Alla inlägg under november 2008

Av Ankaa - 30 november 2008 16:13

Usch, är galet trött just nu. Blev väckt vid 8 imorse eftersom att V skulle ha barnkalas vid 10 och jag var tvungen att hjälpa till och fixa i ordning allting.


Jag fixade i ordning chokladbollarna och dom blev klara typ 1 minut innan första gästen kom, så jag är sjukt nöjd över hur bra jag är. =)


Sen kom det lite mer folk och jag blev tokigt bebissjuk när Im kom med lilla A som är 7 veckor gammal. Bar runt på henne galet mycket. =)


Vid halv 2 så drog typ alla och I och K började plocka i ordning för att simma och vid halv 3 så åkte dom iväg och då gick jag och la mej och sov och vaknade för typ en kvart sen. Men dom borde komma tillbaka snart.


Puss på er<3

Av Ankaa - 29 november 2008 19:36

Just nu sitter jag hemma hos min syster, har firat V som fyller 3 idag och så ska han ha barnkalas imorgon.


Iaf så är jag nog gladare än någonsin just nu, då Johan äntligen åkte ut från idol! Visserligen skulle han ha behövt åka ut tidigare, men bättre sent än aldrig liksom.


Igår kväll så somnade jag dessutom på en stor kudde framför tv till Fredag hela veckan. Efter en stund så vaknade jag upp och var så täppt i näsan att jag knappt kunde andas, så jag gick upp och nässprayade mej och sen gick jag och la mej i soffan med huvudet i knäet på A. Blev dock väckt en stund senare och gick in och la mej i sängen istället.  Så jag var bra trött igår...




Puss på er<3

Av Ankaa - 27 november 2008 19:24

"Men jag är en jävel på att trassla till det.

Ja, jag erkänner det nu

Men det är knappt jag vill"

Av Ankaa - 27 november 2008 19:20

Jag är så sjukt dålig på att skriva här nuförtiden. Jag tar mej vekrligen inte tid att sätta mej ner iaf en gång om dagen och skriver ut allt. Egentligen så borde jag iaf ha lite ork kvar vid dagens slut till det, men inte då. Det enda jag vill göra när jag kommer hem från skolan är att lägga mej ner och sova.


I natt somnade jag vod 03.00, för att jag inte kunde somna. Så idag har jag gått runt och varit grinig hela dagen och skällt på folk till både höger och vänster för att dom har sagt något fel. Jag erkänner, jag blir världens mest lättretliga person om inte jag har fått sova ordentligt. Jag borde kunna säga att jag får skylla mej själv att jag är trött, eftersom att jag inte somnade förren vid 03, men det är ju inte mitt fel att jag ligger i sängen och inte kan somna.


I övrigt så har det ändå varit en ganska trevlig dag hade J för första gången i sång och han var grymt bra som sånglärare. Vill inte byta till någon annan lärare nu..



Puss på er<3

Av Ankaa - 24 november 2008 19:05

Nu tänker jag göra något som är i princip förbjudet, jag tänker klaga på min I-landsproblem. För det får jag fan göra.

Jag får klaga på vad jag vill utan att folk ska hålla på. För det är något jag är sjukt trött på, jag är sjukt trött på folk gnäller över att jag klagar på mina I-landsproblem. Jag har tröttnat såpass mycket att jag hellre är tyst än att gnälla på "onödiga" saker. Så nu ska jag fan göra det. Jag ska gnälla så mycket jag kan.


För det första så är det offeciellt nu att den bästa dansläraren M är sparkad för att det finns för få dansare i skolan och därmed är tydligen 3 danslärare överflödiga. Det betyder alltså färre danstimmar till oss som faktiskt dansar, vi blir av med floorbare, eftersom att det inte finns någon annan lärare som kan ha det och vi kommer få L i nästan alla dansämnen. Vilket inte är så jävla kul, då jag mår dåligt av att ha henne. Jag mår dåligt av att ha henne för att hon har ett sätt att behanlda oss som inte är så bra på. Hon säger inget, men det behövs inte, för hennes uppgivna blickar bränner mer än tusen ord. Förstår inte varför dom inte sparkar L, jag kan helt ärligt säga att det finns nog ingen dansare i skolan som gillar henne. Men nej, henne kan dom inte sparka, för hon har jobbat där längst. Det är M, som är den nyaste dansläraren som får gå, just för att hon kom dit sist.


Sen tänker jag gnälla på min förkylning också, den är verkligen helt outhärdlig, den har blivit bättre på ett sätt, men på ett annat sätt har den blivit värre. Det är nämligen så att så fort jag reser på mej och går eller bara står så får jag ont i huvudet. Jag får så ont i huvudet så det känns som att jag ska svimma, så jag måste sätta mej ner igen.



Jag tänker dessutom gnälla på att jag druknar i uppgifter från skolan. Jag ska se en Bollywoodfilm och skriva en uppgift om den, jag har en hemtenta i historia att skriva, jag har en artikel att skriva om modet på 20-talet och jag ska läsa en bok och skriva massor om den. Dessutom så har jag en miljon lucialåtar att lära mej till lucia.




Jag behöver massor med ledighet nu, jag orkar inte mer. Jag stressar sönder mej själv. Jag behöver lära mej att andas igen.






Puss på er<3

Av Ankaa - 22 november 2008 15:36

Jag har verkligen inga planer för idag och det är riktigt skönt. Sitter bara här med lite huvudvärk och min galna förkylning som verkligen aldrig vill gå över.


Blev dessutom lite förskräckt när jag vaknade imorse och såg att det var massor av snö ute, som fortfarande ligger kvar.


Sen är jag otroligt arg på svenskafolket som verkligen inte har något smak alls. Jag tänker inte ljuga och säga att jag inte tittar på Idol, för det gör jag. Och nu 3 veckor i rad har 3 otroligt duktiga personer åkt ut. Först åkte Lars ut som har en utstålning som inte är av den här världen, han använde hela scenen och dessutom har en grymt speciell röst. Sen förra veckan åkte Robin E ut som har en otrolig scennärvaro och dessutom en sjukt bra röst och nu den här veckan så åkte Anna ut. Jag förstår mej inte på dom som tittar på Idol och framför allt förstår jag mej inte på dom som röstar. Hur fan kan man vilja ha kvar Johan? Han var bra till en början, men efter några framträdanden så gjorde han inget nytt. Det är samma sak varje vecka från hans sida och i princip så skriker han när han sjunger. Nej, jag tycker verkligen att svenskarna får ta och skaffa lite bättre smak...



Puss på er<3

Av Ankaa - 20 november 2008 15:18

Usch ja, var tvungen att stanna hemma idag för att jag mådde jättedåligt imorse. Var jättetäppt i näsan och var allmänt jättehängig. Är det något jag tycker illa om så är det förkylningar, mest för att jag mår så stört dåligt av dom. Det här betyder också att jag missar massor i skolan, vilket inte är bra alls. Glömde dessutom och mejla artikeln till mej själv igår, så jag har inte kunnat jobba med den heller. Får helt enkelt jobba massor imorgon istället.


Så jag har som sagt varit hemma hela dagen, har kollat på Rachel Ray och Oprah hela förmiddagen, sen gick jag upp och fixade något att äta. Sen satte jag mej här med en stor kopp te.


Vilken intressant dag, typ... xD



Puss på er<3

Av Ankaa - 19 november 2008 20:30

Usch, känner att jag har varit ganska dålig på att skriva på senaste tid, men jag har så mycket att göra i skolan just nu, så jag hinner liksom inte.


Iaf så vaknade jag imorse av att det kändes som att jag har fått ett slag i ansiktet, för bara över natten så har jag gått från ganska frisk till jätteförkyld, jag skojar verkligen inte. Jag är svullen bakom näsan, är allmänt seg och sen känns det som att jag har ett ton snor i huvudet. Kan inte ens tänka för att jag är så förkyld. Men trots denna enorma förkylning så var jag tvungen att släpa mej iväg till moderna muséet för ett studiebesö + workshop. Det var ganska värt faktiskt, även om jag mådde så dåligt så jag bara ville ramla ihop.


Åkte sen till skolan för att jobba med artikeln, vilket inte blev av, eftersom att jag la mej i en soffa med jackan, mössan och halsduken som kudde och somnade och sov till typ 15.10 Det var något jag verkligen behövde. Efter det så hade jag karaktärsdans och sen slutade jag och åkte hem.


Och nu sitter jag här, åt middag för en timme sen och nu sitter jag och failar med te, lussebullar och musik. Ganska skönt att för en gångs skull slappna av när jag kommer hem. =)



Puss på er<3

Ovido - Quiz & Flashcards