Alla inlägg under december 2008

Av Ankaa - 31 december 2008 14:28

Sitter här och är lite småstressad, ska hem till M snart och ha myskväll med henne och C.


Har inte kunnat fixa håret eftersom att min hårfön är spårlöst försvunnen, men jag fixar nog håret hos M eftersom att hon ändå ska klippa min lugg. Sminket är iaf fixat och jag måste packa ner lite grejer jag måste ha.


Jag hoppas att alla som läser det här får ett riktigt bra nyår och riktigt bra 2009. =)


Jag tror jag ska försöka blogga mer och skriva lite vettigare inlägg under 2009 och dessutom fixa kategorier, så att allt inte hamnar under allmänt som det gör nu...



Puss på er<3

...

Av Ankaa - 30 december 2008 18:01

Nu har jag sett rollistan till musikalen vi ska göra i vår och jag blev Drottning Viktoria, det är ju nästan självklart att jag får en tokigt liten roll. Vet inte ens om jag har sett henne i manuset.



Jag är verkligen sämst som inte ens kan få en ordentlig roll...

Av Ankaa - 30 december 2008 16:34

Idag vad jag ute och skaffade snurrbrygd tillsammans med C och M och när det var klart så shoppade jag.


Det var någonting jag kände att jag var värd, jag köpte en helt ny nyårsoutfit, ett par manchesterbyxor, två par vantar och hårspray. Jag är så sjukt nöjd, för det mesta jag köpte var på rea, så det blev ganska billigt iaf.


Redan efter en dag utan mjölkprodukter så mår jag bättre, börjar på allvar tro att jag är känslig eller något mot mjölkprodukter.


Sen så fick jag min julklapp från A och jag är helt utom mej av lycka. JAG FICK KENT-BOXEN AV HONOM!!!


Så just nu sitter jag och pumpar Kent och är överlycklig. =)



Puss på er<3

Av Ankaa - 29 december 2008 19:17

Jag har för en gång skull planer för en dag. =D

Imorgon ska det fixas snurrbrygd som M så fint kallar det och så ska det mellandagshoppas, hoppas på att jag hittar något snyggt och billigt att ha på mej på nyår och så blir det nog en del fönstershopping.


Sen på nyår ska jag hem till M och ha chillkväll med henne och C, vet dock inte om L kommer. Men det ger sej. Mysigt ska det bli iaf. =)



Puss på er<3

Av Ankaa - 29 december 2008 15:09

Jo, var nere hos läkaren imorgon för att prata om min mage igen. Den här gången för att min mage har regaerat riktigt skumt på mjölk den senaste tiden. Så jag satt där nere från 8 till 9.30 typ, den första timmen var bara väntetid.


Sen gjorde han som sist, han frågade lite grejer och så tryckte han lite på magen, jag börjar tycka att den där britsen är bekväm. Det är nästan så att jag inte vill resa mej från den, jag tror det är ganska illa att tycka att en brits är bekväm...


Iaf så sa han åt mej att undvika mjölkprodukter i 2 veckor och då måste jag göra det. Mamma håller på att bli tokig för hon tror att hon måste lära sej att göra helt ny mat och så ringde jag pappa för att berätta det. Vi ska ju trots allt till I om ett tag och äta middag och pappa ska göra sin egen lasagne. Han höll på att flippa ur, det han sa var att han då inte kunde göra sin lasagne, för att man Måste ha grädde i den. Och när jag berättade att man kunde använda havregrädde, kastade han bara ur sej ett; "Nej, fy fan!"

Förstår inte varför folk tror att dom måste lära sej laga helt ny mat bara för att man ska undvika vissa produkter som är ganska basic i alla maträtter, men det är väl så det är. Folk är inte vana.


Snart ska jag iaf ner till affären och köpa massor av mjölkfritt, eftersom att jag lovade mamma det och det gjorde mest för att hon inte har någon koll alls på sånt...



Puss på er<3 


Av Ankaa - 28 december 2008 12:34

Jag trodde att jag skulle kunna äta frukost för första gången utan att må dåligt, eftersom att jag vaknade och mådde ganska bra, men fel hade jag. Och nu får jag illa igen.


Jag mår fan konstant illa. Ska nog ner till läkaren imorgon och se om jag kan vara någon allergi/överkänslighet mot mjölk eller laktos, eftersom att jag reagerade så konstigt på det.


Jag är trött på min kropp som aldrig blir bra...



Puss på er<3

Av Ankaa - 27 december 2008 21:56

Usch, nu är det egentligen fett värdelöst att kolla på Körslaget, eftersom att Timo Räisänen åkte ut. Jag blev jätteglad igår när jag såg att han var med, för att han är så full av energi och positiv.  Men tydligen så tyckte inte dom som röstade som mej och tyckte att folk som typ ingen känner till längre är bättre.


Helt värdo, nu finns det ju ingen att heja på längre. Nu är Körslaget bara till för att slötitta på. Helt ovärt att följa det seriöst...



Puss på er<3

Av Ankaa - 27 december 2008 21:33

Ja, jag har varit i Lernbo, som ligger strax utanför Ludvika, sen i tisdags. Kom hem igår kväll.


Jag har haft riktigt trevligt, även fast alla där har hett temprament och kort stubin, så att alla exploderade på varandra stup i kvarten. Det vart mycket mat och min mage är fortfarande inte helt i balans efter allt onyttigt.


Åt risgrynsgröt med mjölk i tisdags också och reagerade på mjölken. Fick jätteont i magen och började må jättedåligt, så jag gick och la mej tidigt och kollade på "40 days and 40 nights" den var riktigt bra att varva ner till.


Har egentligen inte hänt så mycket där, men det är sånt som händer. Har kommit på att den jag kommer bäst överens med där uppe är Th. Umgicks jättemycket med henne.


När jag kom till centralen igår kväll så var A där och mötte upp mej, det var jättetrevligt. Saknade honom tokigt mycket under dagarna jag var borta.


Puss på er<3

Ovido - Quiz & Flashcards