Alla inlägg den 19 april 2009

Av Ankaa - 19 april 2009 13:00

Blev inget inlägg igår, var lite upptagen med att göra mej i ordning hela dagen typ. =p


Nej, men jag var och såg Distriktsfinalen av Rockkarusellen, eftersom att Bohemian Lifestyle och det var helt grymt. Det var helt klart deras bästa spelning någonsin. Det var så sjukt röjigt och det var fullt av folk där. Det var första gången det var så mycket folk att det var tryck bakifrån och jag har inte ord nog att beskriva hur bra det var. 


Sen spelade Joseph Dies också och det var också sjukt bra. Dom spelar min typ av pop och jag typ älskar dom massor. Det var väldigt roligt, för jag, C, Dc, Aa och M stod och tokdansade och så sa sångaren något i stil med "Det är så grymt roligt när det står tjejer längst fram och dansar". Visserligen så dansade vi till fler band som också sa liknande saker och det är så sjukt roligt. =)


Efter Bohemian Lifestyle hade spelat så var det dags att rösta, så vi röstade och sen gick vi ut. Ute så träffade vi Jr och hans flickvän och så ställde vi oss och snackade och alla sa samma sak, att det var så jävla röjigt så att dom måste nästan gå vidare. 


Vi satt ute en stund för alla var så sjukt varma efter Bohemian och sen gick vi in och då spelade förra årets vinnare Impulsiv Livsstil och dom var också ruggigt bra och tillskillnad från mina två favoritband som spelade, så spelar Impulsiv Livsstil mer hiphop/funk/soul, så det var sjukt lätt att dansa till. Så då stod vi och dansade igen och det var så grymt roligt. Sen var det en låt som var jättelätt att bugga till så då började jättemånga att bugga. Det var jätteroligt. =)


Sen efter att Impulsiv Livsstil hade spelat så var det dags för resultaten, för kom juryns röster och Bohemian hamnade på 3e plats och det kändes lite sådär, efter som att dom som låg före hade ganska mycket mer poäng. Sen kom publikens röster och alla poäng gick iväg och till slut var det bara 24a poäng kvar och jag var så jävla nervös och så ropade dom upp Bohemian och alla bara skrek och var glada. Så dom får åka iväg till Riksfinalen i Eskilstuna och ta med sej alla sina fans på den chartrade turnébussen dom vann. 


I vilket fall som helst så gick dom upp på scenen igen, för att ta emot sina priser och Ps (sångaren) säger: "Det är inte vi i bandet som är Bohemian Lifestyle. Det är vi med alla fansen" och det var typ bara han som hade något att säga, alla andra stod och var helt mållösa. 


När dom skulle spela igen så gick det lite sämre, för inget var stämt och Ps var hes som fan. Men det var så härligt. 


Så förhoppningsvis så åker jag till Eskilstuna den 16e maj, annars sitter jag hemma och väntar på att någon ringer och säger hur det gick. =)



9 dagar kvar

Ovido - Quiz & Flashcards